Z_bilgi(BDE)

NESİLLER AYRILIYOR: X, Y ve Z NESİLLERİ

Dünya genelinde genç kuşaklar X, Y, Z kuşakları olarak adlandırılıyor.
X kuşağı yeniliklere adapte olmaya çalışırken, bir yandan sabırla iş hayatlarında kademe atlıyor;  X nesli, 1965-1979 arası doğanlara

    Y kuşağı iş hayatında hemen yönetici olmayı, para harcamak için çalışmayı tercih ediyor, kendi görüşlerinden asla vazgeçmiyor; Y nesli, 1980-1999 arası doğanlardır.

       Z kuşağı ise artık sokakta birdirbir oynamıyor, ipad’leriyle sosyalleşiyor…Z nesli, 2000 yılı ve sonrası doğanlara denir

NOT:     Sessiz kuşak, 1927-1945 Türkiye’deki Cumhuriyet kuşağıdır. Ülkemizin yalnızca %7’sini oluşturuyorlar.

              Baby boomer KUŞAK ;1946-1964 yıllarında doğanlar “baby boomer” olarak adlandırılıyor.Bu nesil teknolojiden uzaktır, diğer bir deyişle teknolojiyi benimseyememiştir. Teknoloji yaygın olmadığı için çoğu zaman işlerini kendi kendilerine yapmak zorunda kalmış, üretmişlerdir. Bunun yanında, iş sadakatleri yüksektir. Diğer kuşaklardan farklı olarak, iş yaşamları için “çalışmak için yaşamışlardır” Ayrıca bu nesil için “önce çocuklarına daha sonra ise anne ve babalarına baktılar” ifadesi de kullanılmaktadır . Sadakatlilik ve kanaatkârlık duyguları oldukça yüksektir. Ülkemizin %19’unu oluşturuyorlar .

Z_bilgi(BDE) =YENİ jENERASYON ÇOÇUKLAR
Bilgisayar Destekli Eğitim

Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ve eğitime verilen önemin artmasıyla, eğitim sorunlarının çözümünde teknolojik olanaklardan yararlanmak kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu teknolojik olanaklardan birisi olan bilgisayar, içinde yaşadığımız yüzyılın temel kültür öğelerinden biri olup, kullanımı hızla yaygınlaşan bir araç haline gelmiştir. Günümüzde bilgisayarı tanıma kaçınılmaz bir olgu haline gelmiştir. Öyle ki, bilgisayarı tanıma, çağdaş bir insan için, okur-yazarlık gibi etkinlik sayılmaktadır.

Bilgisayar Destekli Eğitime yol açan olgular nelerdir?

Eğitim isteğinin artması, öğrenci sayısının ve bilgi miktarının çoğalması, öğretilecek içeriğin karmaşıklaşması ve bireysel eğitimin önem kazanması gibi nedenlerle bilgisayarın eğitimde kullanılmaya başlaması, Bilgisayar Destekli Eğitim uygulamalarını başlatmıştır.

Bilgisayar Destekli Eğitimin tanımını verebilir misiniz?

Bilgisayar Destekli Eğitimin çeşitli tanımları verilmektedir. Bu tanımlardan ilkine göre Bilgisayar Destekli Eğitim bilgisayar teknolojisinin öğretim sürecindeki uygulamalarınını herbiridir. Bu uygulamalar bilgi sunmak, özel öğretmenlik yapmak, bir becerinin gelişmesine katkıda bulunmak, benzeşim gerçekleştirmek ve sorun çözücü veri sağlamak olabilir. Başka bir tanıma göre ise, Bilgisayar Destekli Eğitim, öğrencilerinin bilgisayar sistemine programlanmış olan dersleri etkileşimde programlanmış olan dersleri etkileşimde bulunarak, doğrudan alabilmeleridir. Bu tanımların bir sentezini ise bu ünite için kabul edilecek bir başka tanım vermektedir. Bu tanıma göre; Bilgisayar Destekli Eğitim, bilgisayarların ders içeriklerini doğrudan sunma, başka yöntemlerle öğrenilenleri tekrar etme, problem çözme, alıştırma yapma ve benzeri etkinliklerde öğrenme-öğretme aracı olarak kullanılmasıyla ilgili uygulamalardır. Bilgisayar Destekli Eğitimin temelinde uyarı, yanıt ve pekiştirme öğeleri bulunmaktadır. Öğrenciye bilgisayara bağlı terminal veya monitörde uyarıcı olarak bilgi sunulmakta, bu bilgiye ilişkin soruya öğrenci yanıt vermekte, yanıtın niteliğine göre de kendisine pekiştirme sunulmaktadır. Bu etkinliklerin tekrarı belirli konularda öğrenci davranışında değişiklik yapmaktadır. Bu da öğrenmenin oluşması anlamına gelmektedir.

BDE’nin AMAÇLARI

  • Öğrencinin motivasyonunu (öğrenme güdüsünü) artırmak,

  • Öğrencinin bilimsel düşünme yeteneğini geliştirmek,

  • Grup çalışmalarını desteklemek,

  • Öğretme yöntemlerini genişletmek,

  • Öğrencinin kendi kendine öğrenme yeteneklerini geliştirmek,

  • Öğrencide ileri düzeyde düşünme becerisinin geliştirilmesini desteklemek,

  • Mantık yolu ile problemlere çözüm bulmayı desteklemek,

  • Hipotez kurmaya cesaretlendirmek

    BDE

    Bilgisayar Destekli Eğitim ülkemizde

          İçinde bulunduğumuz bilgi çağı gelişen ve değişen teknolojiyi de beraberinde getirmektedir.Teknolojideki bu  gelişim  ve değişim eğitim alanına da yansımaktadır.
        Eğitimde yapılan değişikliklerle, eğitimin yaygınlaştırılmasını, bireysellleştirilmesini, bilgiye daha kolay ulaşılabilmesini sağlamak sonucunda BDE ortaya çıkmıştır.
        Eğitim alanında teknoloji kullanımın öneminin artmasıyla birlikte BDE nin yeri de çok önemlidir.En genel anlamda BDE, bilgisayarla öğretme sürecidir.Bir başka deyişle, bilgisayarın öğretmen ve öğrenciye yardımcı, kılavuz bir araç olarak kullanılmasıdır.
            •   S.      T.         E.             M.

 

STEM nedir? STEM Eğitimi | Eğitimde TeknolojiSTEM nedir? STEM EğitimiSTEM eğitim sistemi nedir? Türkiye’de uygulanması için harekete ...

Eğitimde STEM Modeli nedir?

Milli Eğitim Bakanlığı, STEM eğitim modelini Türkiye’ye getirmek için kapsamlı bir rapor hazırladı. Peki, STEM Modeli nedir, avantajları nelerdir? 

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğrenciyi deneyerek öğrenmeye yönlendiren “STEM” eğitim modelini Türkiye’ye getirmek için kapsamlı bir rapor hazırladı.

Peki, ABD, Almanya, Japonya, Çin gibi ülkelerde uygulanan bu modelin özellikleri nelerdir?

STEM’in kelime anlamı İngilizce’de “kök”tür. STEM, Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin ilk harflerinin birleştirilmesi ile oluşturulmuş bir kelimedir. Bu nedenle de büyük harflerle yazılır.

steam04101602

STEM öğrencinin fen ve matematik derslerinde öğrendiklerini günlük hayatta mühendislik ve teknoloji ile birleştirerek kullanması amacıyla oluşmuş bir yaklaşımdır. Modelin temeli, insanların küçük yaşlarda sahip olduğu yaratıcılığı kullanmak ve desteklemektir. Çocuklardaki doğal merak duygusuna odaklanan model ile sorunlara çözüm bulmak amaçlanır. Bu çerçevede de matematik, fen gibi derslerde elde edilen bilginin uygulamaya dönüşmesi hedeflenir. Bu nedenle STEM Modeli’nde en önemli unsurlardan biri disiplinler arası işbirliğidir.

Modelde, öğretmenlerin rolü de öğrencilere fen, teknoloji, mühendislik ve matematik derslerinde teorik bilgileri vermek değil, öğrencileri üst düzey düşünme, ürün geliştirme, buluş ve inovasyon yapabilme seviyesine ulaştırmaktır.

Öğrencilerin, ortaya bir şey koyarken hata yapmaktan korkmaması sistemin en önemli özelliğidir.

Mevcut eğitim sisteminden en önemli farkı ise “deneyerek” öğrenme süreçleridir. Bu sistemle, öğrenciler, öğrendiklerinin “ne işe yarayacağı” sorusunu rahatlıkla yanıtlayabilirler çünkü halihazırda deneyerek bunu gözlemlemişlerdir.

STEM’in çocuklara, problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, sorgulama gibi becerileri kazandırdığı düşünülüyor.

STEM öğrenci merkezli bir model olsa da çocuğun problemi çözme aşamalarında öğretmenin bu süreci iyi takip etmesi ve öğrenciye doğru basamakları izlemesi konusunda yardım etmesi gerekiyor.

Yapılan araştırmalar, STEM modeli kullanan ülkelerin öğrencilerinin PİSA, TİMSS gibi uluslar arası sınavlarda başarı gösterdiğini ortaya koyuyor.

 

Yorum bırakın